ראשון, 8 באפריל 2018

מה נכון להציע ללקוחה על פי גילה?

לקוחות בשנות ה-20 קשובות פחות לטיפוח הציפורניים בניגוד לבנות 50 ומעלה ובנות ה-30 הקצרות בזמן. הכירי את צרכי הלקוחות שלך על-פי גילן.

אני טוענת שגיל הוא רק מספר. יחד עם זאת ידוע שציפיותיה של לקוחה בשנות העשרים שונות לחלוטין מציפיותיה של לקוחה בגיל חמשיים פלוס, כמו בחיים, גם בכל הקשור לטיפולים המוענקים בסלון. הצצה לסגנון חייהן של הלקוחות, על-פי חתך קבוצת גיל, תצייד אותך בכלים ורעיונות שיסייעו לך להעז להציע שירותים מותאמים.

יום רודף יום ואנו שבות ומציעות את אותם הטיפולים. השגרה הופכת את השירות שאנו מעניקים ל"עוד טיפול בידיים" במקום ל"טיפול בלקוחה". כניעה למצב שחיקה מסוג זה הוא בבחינת "נשיקת מוות" לכל טכנאית ולכל עסק. תחילת ניכור מול הלקוחות וצרכיהן היא סכנת מלכוד הרסנית. כדי לעזור לך ליישם ראייה נכונה ולהבין שלא מדובר בעוד סתם זוג ידיים, נחלק את הלקוחות לקבוצות גיל. כל לקוחה מייצגת הזדמנות לנסות משהו חדש, להציע שירות מיוחד ולמכור לה מוצרים מסוימים.

לקוחות בשנות ה-20 לחייהן

לקוחות בשנות העשרים שופעות פוטנציאל, אך ניסיון העבר מלמד כי הן לא בהכרח הכי נאמנות. למעשה על-פי נתונים שנאספו, חתך הלקוחות שבגיל 21-25 מהווה 13% מסך כל הלקוחות בקליניקה של בניית ציפורניים. מסתבר שבשלב זה בחייהן, מעט מהן רואות חובה בטיפוח הציפורניים ורבות מהן עדיין מסתפקות במריחת לק ג'ל עצמאית.

בנות העשרים הן יותר לקוחות עונתיות, בשירותים כמו שיזוף או פדיקור, הן לא מחפשות מענה ארוך טווח או התחייבויות הכרוכה בקביעת סדרת טיפולים קבועים. בנות העשרים מחפשות ביקור בקליניקה לפי אירוע מיוחד ועבורן, "קפיצה לטיפול מדי פעם" נשמעת הרבה יותר קוסמת. הן כל הזמן במצב של שינוי, רוצות לנסות דברים חדשים בזמנן המתאים. לכן כיוון שאינך יכולה לסמוך עליהן לספק לך פרנסה קבועה. בתחזוקה של ציפורניים, הן הרבה יותר פתוחות לשירותים כמו קישוטי ציפורניים, אקריל צבעוני, גיל, צבע וכדומה.

שימי לב, אין הכוונה לומר שלא כדאי להשקיע בלקוחות קיימות בגילאים אלו. על לקוחות קיימות, בכל גיל יש לשמור ולטפח את הקשר איתן, אך באופן כללי, לא אמליץ לך להשקיע את משאבייך בלגייס לקוחות חדשים מטווח גילאים אלו.

השורה תחתונה: גיל 20 פלוס מייצג הזדמנות אדירה לשימור הכיף, ססגוניות ושמחה בעסק ומאידך פיתוח לקוחות נאמנות/ פוטנציאליות לטווח הארוך. עודדי את הקשר עם הלקוחות הצעירות, בזמן שאת מלמדת אותן את הדרך הנכונה לשימור הציפורן.

לקוחות בשנות ה-30 לחייהן

הנתונים מצביעים על כך שאמצע שנות השלושים מהווה בממוצע רבע מחתך הלקוחות שלנו. בין אם זה בגלל המשפחה או קריירה, נשים רבות בגיל זה מנהלות אורח חיים רציני בגלל זה. רגועות יותר, אך יחד עם זאת סובלות מחוסר בזמן עודף. הן בעלות אינטרס גבוה של "לא לעשות עניין מהציפורניים". עובדה חיובית לחלוטין עבור הטכנאית.

סימני ההתבגרות שלהן הם התחלה של יחסים טובים בעסק עבורך. קישוטים מטורפים וצבעים נועזים בדרך- כלל לא הולמים אותן ואינן מתאימים לעבודה במשרד. צרכי טיפוח הציפורניים שלהן בדרך-כלל מוכתבים על ידי סגנון חייהם הפעיל.

התכונני להציע לבנות ה-30 פלוס מבחר טיפולי ציפורניים- החל מ"טיפולי מיני" המאופיינים בחסכון בזמן, טיפולים קצרים למניקור מסורתי, פדיקור מסורתי וטיפולי טיפוח שהשירות בהן ניתן בזמן קצר.

השורה התחתונה: למרות שיש להן את התשוקה לפדיקור מושקע וארוך, תגלי מהר מאוד שהן נמשכות יותר לטיפולים קצרים ומשובחים, באורך קצר עד בינוני. בהכללה גסה, מראה ספורט-אלגנט הוא אידיאלי לבנות גיל זה.

לקוחות בשנות ה-40 לחייהן

לקוחות בגיל הארבעים הן בדרך כלל לקוחות ותיקות שהתרגלו לשירותי הטיפוח או לחילופין נשים שרק בגילאים אלו מצאו את הצורך בטיפוח עצמי. נשים בגיל ארבעים, על-פי הנתונים מהוות כ-30% בקירוב מסך הלקוחות בקליניקה.

בין אם היא לקוחה נאמנה או מצטרפת חדשה לחוג בלקוחות הנאמנות, המכנה המשותף לכולן הוא התמודדות עם אותו שד: הגיל. הן עשויות להרגיש צעירות ונמרצות אבל מתחילות לגלות שעם הגיל מגיע יובש, עור עדין, החלשות הציפורניים. דאגתך היחידה היא שימור מראה הידיים צעיר ובריא עם לקוחות בגילאים אלו. הרגיעי אותן על-ידי הרחקת חששותיהן והתרכזי בשימור מראה צעיר של ידיהן.

אל תנסי להרשים את הלקוחה עם שיגעונות וטרנדים חדשים בתחום (לא אם את מכירה היטב את הלקוחה ויודעת שהיא "בעניין"). פשטות ורוגע הרבה יותר קוסמים לבנות הארבעים פלוס. הרבה יותר מאשר טיפסים זוהרים בחושך ונצנצים. את רוצה לפנק את הלקוחה שלך במחווה שהיא תעריך? הציעי כוס תה צמחים או כל שירות מפנק אחר.

השורה התחתונה: שירות בו תצליחי ליצור הרגשה טובה לצד טיפול המטפח את העור ומפחית סימנים וקמטים אידיאלי לבנות ארבעים פלוס. טבילת פראפין, פילינג, קילוף עדין ומוצרים משילי עור מת גם הם יכולים להתקבל בברכה.

לקוחות בשנות ה-50 לחייהן ומעלה

ידוע כי נשים בגיל חמישים והלאה נוטות להגדיר מחדש את חייהן. מחקרים מלמדים כי שככל שאישה מתבגרת, כך יש לה יותר זמן פנוי, מרץ ואמצעים המושקעים לטוב טיפוח היופי והמראה. נשים שחצו את גיל 50 מנסות כל שביכולתן בכדי לצמצם את השפעות הגיל, עור נפול, כתמי גיל וציפורניים חלשות בקצה הם מנת חלקן של רבות מהן והן נוהרות אליך לעזרה.

התרכזי בשיפור בריאות הציפורניים ומראה העור והציפורניים. בפדיקור/ מניקור הציעי טיפולים משלימים התומכים בנושא זה או צרי מניקור ייעודי לשם כך. היזהרי לא להמעיט בערכן! נשים מבוגרות פתוחות להעז מוצרים חדשים, קישוט או צבע חדש. זכרי שהיתרון של חוג לקוחות מבוגר הוא מבן מביאות עצמן למראה מטופח כל השנה בעוד הצעירות נוטות להגיע בעיקר בקיץ.

השורה תחתונה: השירות המומלץ לחתך גילאים זה הוא ציפורן טבעית, בעלת מראה חיוני ומטופח.  תחליב מחומם, אמבט פראפין, מוצרים מבהירי עור ואף מסז' להמרצת מחזור הדם- יגרום ללקוחה לרצות לחזור בתדירות גבוהה בשל התחושה שמלווה אותה ביציאה.